Some Like it Orange!

Τι κάνεις όταν έχεις πάρα πολλά πορτοκάλια και είσαι μόνο μια ψυχή;

Α. Μαζεύεις και δίνεις σε γνωστούς που έχουν παιδιά για να πιουν φρέσκο χυμό.
Β. Σκαρφίζεσαι τρόπους να εκμεταλλευτείς όσα δεν καταναλώνεις ο ίδιος

Πάμε για μαρμελάδα πορτοκάλι....

Για την πρώτη φορά δοκιμής της συνταγής πήρα 5 πορτοκάλια τα οποία καθάρισα πετώντας το άσπρο ανάμεσα στον καρπό και στη φλούδα. Το άσπρο θα πικρίσει το αποτέλεσμα. Κόβουμε τις καλά πλυμένες φλούδες, ζουλιέν. Θέλουμε και το χυμό από ένα λεμόνι για να μη "ζαχαρώσει" η μαρμελάδα.

Στην κατσαρόλα κόβουμε μ' ένα μαχαίρι τον καρπό σε κομμάτια, προσθέτουμε το χυμό λεμονιού, τις φλούδες και λίγο τριμμένο τζίντζερ για το άρωμα. Εγώ έβαλα ένα κουταλάκι του γλυκού. Δίνει μια ... λεμονάτη, πιπεράτη γεύση.

Οι παλιές νοικοκυρές έλεγαν, "όσο φρούτο, τόση ζάχαρη". Δεν τις άκουσα. Ήθελα να "κρατάει" το ξινό του το πορτοκάλι. Γι' αυτό και για πέντε μεγάλα πορτοκάλια έβαλα 2 κούπες ζάχαρη, κάπου 300 γραμμάρια δηλαδή.

Στην φωτιά για περίπου 40 λεπτά σε μέτρια προς δυνατή θερμοκρασία...

Το τελικό αποτέλεσμα με άφησε κυριολεκτικά άφωνο. Δεν περίμενα τέτοια επιτυχία. Σαρκώδης η αίσθηση στο στόμα (βοηθάνε πολύ οι φλούδες) και γλυκιά όσο πρέπει, σε απόλυτη ισορροπία με το ξινό του φρούτου. Την τοποθέτησα σε 1 γυάλινο βάζο που είχα από πιπεριές φλωρίνης και σε μισό βαζάκι ακόμα!

Σχόλια

  1. μπορείς να κάνεις και το άλλο: να φτιάχνεις μαρμελάδες πορτοκάλι και να τις δίνεις σε γνωστούς που έχουν παιδιά και μένετε στην ίδια περιοχή!
    καλοφάγωτη μονοφαγά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. δυστυχώς για λίγο.....γυρισα στο βροχερό Πύργο,οπότε δέχομαι μαρμελάδες ντε,που κάνεις πως δεν καταλαβαίνεις!

      Διαγραφή
  2. Όταν ο άνδρας είναι χρυσοχέρης, τι μπορώ να πω; Μόνον εύγε!
    Άντε και με το καλό και η πορτοκαλόπιτα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. ααααα! ωωωωωω! μμμμμμ......
    σε καμιά ωρίτσα θα δοκιμάσω κι εγώ την συνταγή σας :)
    (να σβήσω τις φακές μου πρώτα :ο)
    θα την είχα φτιάξει αλλά μου είχε τελειώσει το τζίντζερ,
    προ ολίγου πήρα φρεσκότατο (έβαλα και στις φακές μια σταλίτσα :p)
    μάλιστα σκέφτηκα οτι ίσως θα μπορούσα να προσθέσω και καροτάκι,
    από αυτό που έβαλα και στις φακές καλέ :D
    αλλά θα ακολουθήσω πιστά για πρώτη φορά. ;)
    αν θα τρώγετε... θα φτιάξω και για γνωστή με παιδιά
    και για γνωστό χωρίς... έχω παραγγελίες! :)))
    εμένα, και μόνο που θα μυρίσει το σπίτι, αχ! πώς μου φτάνει!!!
    σειρά έχει η συνταγή για την πορτοκαλόπιτα όμως, ναι;
    την περιμένω με μεγάλη αγωνία, πολύ σοβαρά μιλώντας! :)
    Καλό απόγευμα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Το τζίντζερ δίνει άλλη γεύση στα φαγητά και στα γλυκά!

      Διαγραφή
    2. Την μαρμελάδα την έφτιαξα όπως είπα το ίδιο βράδυ :)
      το βαζάκι που κράτησα το πρωτοτίμησα σήμερα το πρωί
      και δεν μπορούσα να σταματήσω
      όλα τα λεφτά η μαρμελαδίτσα!!! :)))
      μετά λίγες μέρες και οι φλουδίτσες μέσα έχουν μαλακώσει και πραγματικά είναι υπέροχη και σε γεύση και σε υφή, δεν καταλαβαίνεις καν οτι είναι σπιτική και μάλιστα οτι την έχει φτιάξει και πρωτάρης!
      εγώ έχω ένα θέμα με τις φλουδίτσες γιατί δεν μου αρέσουν ούτε σε παγωτό ούτε σε κέηκ
      και στην αρχή είπα οτι έφτιαξα κάτι μόνο για τους άλλους αφού εμένα δεν μου αρέσει...
      όμως δεν είναι αλήθεια, θέλει μονάχα λιγάκι να σταθεί...
      επίσης προτείνω τα ζουλιέν να είναι όσο γίνεται πιο λεπτά και επιπλέον καλό θα ήταν να βράσουν σε νεράκι πρωτού μπουν στη μαρμελάδα (κάτι που εγώ σκέφτηκα μεν να κάνω αλλά μόνο για λίγα λεπτά)
      για να μαλακώσουν αρκετά και να είναι εξ αρχής τέλειο το αποτέλεσμα! ;)
      Προσωπικά θα την φτιάξω και θα την ξαναφτιάξω και θα την ξαναφτιάξω φέτος το Χειμώνα... καταρχήν άρεσε στα ανίψια :)... κατά δεύτερον θέλω να δώσω σε αρκετούς φίλους, νομίζω οτι έχουν ξεχωριστή αξία αυτά τα δώρα... και τρίτον μου άρεσε πάρα πολύ και εμένα!!! άσε που είναι ένας έξυπνος τρόπος να φας το εξωτερικό από τα εσπεριδοειδή που έχουν ένα σωρό αντιοξειδωτικά ;)
      θησαυρός η έμπνευσή σου Ρεϊμόντ και σε ευχαριστώ πολύ που με έβαλες στο τριπάκι
      να δοκιμάσω κάτι εντελώς καινούριο. :)

      Διαγραφή
  4. Ετσι την κκάνω κι εγώ !
    Απλή και όμως τόσο νόστιμη!
    Καλό βράδυ! :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Λιακάδα... να είσαι καλά και να τις κάμεις έτσι πάντα νόστιμες :)

      Διαγραφή

Δημοσίευση σχολίου

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Bye, Bye Miss Orange Pie!

Οι κυρίες στην ακτή

Ήταν μια τέλεια μέρα...