ZZ - LL

Κάποτε έπαιρνα Λαντόζ. Καλοκαίρι ήταν θυμάμαι. Υποτίθεται πως έκοβε την όρεξη παράλληλα με τις νευρικές απολήξεις που τις περνούσε μ' ένα παστέλ χρώμα, κρύβοντας τη σκουριά κάτω απ' το χαλί. Μαζί έπαιρνα και Ζανάξ, τρία μισά την ημέρα, το όλο ενάμισι, που διατηρούσε το χαμόγελο της Κολγκέιτ στο πρόσωπο καλύτερα από την ίδια την οδοντόκρεμα. Μετά έμαθα πως καλύτερο από το Ζανάξ είναι το Ζολόφτ και γέλασα γιατί θυμήθηκα έναν παλιό ευπατρίδη πολιτικό. Το Λεξοτανίλ δεν το δοκίμασα ποτέ και ας το έχω μπροστά μου μέρες τώρα, άθικτο στο κουτί του. Αντικαταθλιπτικό, ηρεμιστικό, ηρεμιστικό, αντικαταθλιπτικό. Ζανάξ μαζί με Ζολόφτ και Λεξοτανίλ μαζί με Λαντόζ. Άραγε σε αδυνατίζουν;
Σήμερα πήρα ένα παλιό σου γράμμα. Πήρα να το διαβάσω, δεν ξέρω αν όντως το έστειλες σήμερα ή χθες ή σε κάποια άλλη ζωή. Δεν είχε καν το όνομά μου πάνω, ξέρω όμως πως ήταν για μένα, αναγνώρισα το χαρακτήρα και την κωδικοποιημένη λογική των λέξεων μέσα από την παράνοια της δικής σου σαφήνειας. Το γράμμα όπως είπα δεν είναι για μένα, τυπικά τουλάχιστον αλλά απευθύνεται σε μένα. Καταλαβαίνεις τη διαφορά έτσι; Μάλλον αποφάσισες να στείλεις το ίδιο γράμμα σε όλους τους εραστές σου και όποιος το κρατήσει, το διαβάσει και δεν το πετάξει, σημαίνει πως σε αγάπησε αληθινά. Αυτή είναι η δική μου εκδοχή των γεγονότων βέβαια, δεν ξέρω ποιο ήταν το πραγματικό σου κίνητρο.
Το διάβασα και το ξαναδιάβασα χωρίς να γίνω σοφότερος. Το ρήμα "φοβάμαι" μου χτύπησε κάπως καθώς το επαναλαμβάνεις τρεις ή τέσσερις φορές ανάμεσα σε πέντε αράδες. Δεν απευθύνεσαι κάπου συγκεκριμένα, δεν αναφέρεις κάποιο όνομα, γενικά δεν έχεις μπούσουλα αλλά αυτό δεν μας πειράζει. Το χάος σου με γοήτευε πάντα. Αυτό που έμοιαζε τόσο ανακατωμένο σαν το νεφέλωμα του Ωρίωνα τη νύχτα αλλά και ταυτόχρονα το τόσο θεικά πλασμένο από την παλέτα των χρωμάτων μιας ανώτερης ψυχής.
Τύλιξα το υποκίτρινο χαρτί και το έκανα μπάλα στο χέρι μου, ακούγοντάς το να τσακίζει και τις λέξεις να ουρλιάζουν απ' τον πόνο καθώς στριμώχνονταν η μία πάνω στην άλλη χωρίς ελπίδα διαφυγής. Το έφερα στη μύτη αναζητώντας μια αίσθηση παλιού έρωτα, κάτι που να έμεινε στο χαρτί έστω σαν υπόνοια, σαν υπενθύμιση, σαν ένα ξεχασμένο κάτι που το βρίσκεις σ΄ ένα λησμονημένο κάπου και αναφωνείς από χαρά. Τίποτα.
Βγήκα στο δρόμο μεσημεριάτικα, κατεβαίνοντας το στενό ανάμεσα στα τσιμέντα με το φως του ήλιου να με μαστιγώνει αλύπητα στο πρόσωπο και με τον καυτό αέρα να κολλάει και να μουσκεύει το μπλουζάκι πάνω μου. Ένοιωθα τα πόδια μου να καίγονται, σε επαφή με το τζιν, να ιδρώνουν και θα στο πω, δεν άργησα να καυλώσω, ναι σου λέω, είχα όρεξη εκείνη τη στιγμή, μέσα στην κόλαση του απομεσήμερου να σε βρω και να σε πάρω όπου και αν ήσουν. Σε κάποιο σοκάκι της πόλης που κοιμάται η κάθεται αγκαλιά κάτω από ένα κλιματιστικό, σε αυτή την πόλη που είναι τόσο πυρωμένη αυτή την ώρα όσο και το κάτω κεφάλι μου. Αυτή η πόλη θέλει να ξεράσει σπέρμα. Αναρωτιέμαι αν θα ήμουν ο ίδιος άνθρωπος που τα σκέφτεται αυτά τώρα,  αν δεν περπατούσα στο στενοσόκακο αλλά στο μονοπάτι κάποιου δάσους, τυλιγμένος στις σκιές του.
Άνοιξα το στόμα να πάρω βαθιά ανάσα, να γευτώ την οξιά και τη βελανιδιά, μα πνίγηκα σου λέω, η ζέστη άπλωσε τα χέρια της στις καρωτίδες μου και πνίγηκα. Μαζί με την ανάσα μου έχασα οριστικά και το μονοπάτι για το δάσος. Η καύλα παρέμεινε η ίδια και μάλιστα κολλητική, ο κόσμος μάλλον θέλει να γαμήσει, βαρέθηκε απλά να γαμιέται αλλά τελικά δεν έχει και μεγάλη σημασία έτσι; Είτε γαμιέσαι είτε γαμείς, η απόλαυση παραμένει ίδια. Και η κόλαση το ίδιο. Ο άστεγος στη γωνία, περικυκλωμένος από το κάστρο των χαρτόκουτων τον έχει βγάλει και τον παίζει με κλειστά μάτια και με κινήσεις γοργές και μελετημένες. Να ποιος άρπαξε το μονοπάτι μου. Να ποιος περπατάει στις βελανιδιές μου.
Πέρασα με κόκκινο έναν άδειο δρόμο και παραλίγο να γλιστρήσω στη ζέστη του. Και τότε σε είδα στη γωνία, να κουνάς το σπρέι στο χέρι και να γράφεις στον τοίχο. Λέξεις από φ, κάτι για φεγγάρι και για φόβο. Λέξεις από μ, κάτι για μαλακία και μετάνοια. Ήρθα κοντά σου και σαν το ένοιωσες άφησες το σπρέι στο πλακόστρωτο και μου γύρισες την πλάτη. Το πήρα και ζωγράφισα με μεγάλα καλλιγραφικά γράμματα ζ και ζ και λ και λ. Η ζωή μου όλη. Σαν γύρισα, είχες εξαφανιστεί.
Η απουσία σου μου θύμισε πόσο καλά ήξερες να πηδιέσαι. Δεν θα το χες σε τίποτα τώρα, μ΄ ένα νεύμα και ίσως ούτε καν αυτό, να με στρίμωχνες σε ένα τοίχο αυτής της πόλης με τα κλειστά παράθυρα που όσα γίνονται στα κρυφά άλλα τόσα γίνονται στα φανερά. Να με στρίμωχνες έτοιμη να τιθασεύσεις τη λύσσα μου, την ανάγκη μου να κατεβάσεις το φερμουάρ, να τον πάρεις στο στόμα, εκεί στη μέση του δρόμου, αφήνοντας ήχους ικανοποίησης, τη στιγμή που θα ήμουν ολότελα ευάλωτος και παραδωμένος στη γλώσσα σου. Μια τόσο δα μικρή γλώσσα λύνει και δένει με τα μάγια της. Και συ είσαι μάγισσα παλιά, η Μάτζικα ντε Σπελ απ' την ανάποδη, ο δαίμονας και ο άγγελος μαζί.
Μόνο δαίμονας.
Να πιάσω με τα χέρια μου το κεφάλι σου και να χωθώ όλος στο στόμα σου.
Και να με αδειάσω.


Σουρουπώνει στην πόλη των ξένων.
Ξύπνησα ουρλιάζοντας και δεν άκουσα ούτε έναν ήχο ανταπόκρισης.
Όλα όπως τα είχα αφήσει πριν.
Ζ και Ζ, Λ και Λ. Διαλέγεις και παίρνεις.
Πήρα ένα κομμάτι χαρτί, το χαρτί σου κι έγραψα από πίσω.

Au revoir παλιά μου αγάπη. 

Θα νυχτώσει σε λίγο και θα είναι όλα καλύτερα...


Σχόλια

  1. τόσους συνδιασμούς που πια δεν θυμάμαι.. και κανείς δεν αδυνατίζει.. πάντα το αντίθετο θα ελεγα.. δεν ξέρω.. δεν μου αρέσει αυτη η ανάρτηση συγγνώμη.. σκαλίζει πολλά.. η ζωή μου τα τελευταία χρόνια έχει σημαδευτεί μόνο από τέτοια αρχικά.. το ξέρεις πως ακόμη δεν το έχω δεχτεί; τα κρύβω στο συρταρι της κουζίνας κάτω από τις πετσέτες.. έστω κι αν μένω μόνη.. δεν θέλω να τα βλέπω.. κι ας τα πέρνω κάθε μέρα τόσα χρόνια..

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Βάλτα μέσα σε μικρά χαρωπά κουτάκια. Αρκεί να σημειώσεις απ' έξω τι είναι, για να μην έχουμε άλλα... :)

      Διαγραφή
  2. πρώτη παράγραφος:
    ναι σε αδυνατίζουν.. αδυνατίζουν το νευρικό σύστημα
    δηλαδή ένα μέρος από το όλο σου..

    θυμώνω
    μου φταίει η ζέστη και εμένα

    αν παραγίνει θα με πιάσει πονοκέφαλος
    και θα πάρω ένα ντεπόν
    όχι! θα το μασήσω και ύστερα θα το φτύσω

    μετά θα πιω ένα μπουκάλι νερό
    θα ιδρώσω
    θα μπω για μπάνιο

    ύστερα θα είναι νύχτα
    η ώρα που όλα είναι χειρότερα.
    θα κοιμηθώ

    θα δω όνειρα
    ή δεν θα δω

    το πρωί θα ξυπνήσω
    θα έχω μια ολόκληρη μέρα για να την ζήσω
    να θυμώσω
    να ζεσταθώ
    να απελπιστώ
    να ονειρευτώ
    να ερωτευτώ
    να κάνω ό,τι μου γουστάρει
    και λογαριασμό δεν θα δώσω!

    σε κανένα φαρμακοβιομήχανο

    ο φόβος δυστυχώς διδάσκεται
    μεταλαμπαδεύεται...........
    είναι μεταδοτικός...

    είναι τοξικός και πουλιέται για 'καθαρτικός'
    χάπι είναι ο φόβος
    και το χάπι είναι φόβος

    τα χω πάρει
    μα μου περνάει έτσι απλά
    με ένα χαζοσχόλιο

    το νου σου μόνο
    γιατί και αυτό είναι μεταδοτικό :)

    όταν βλέπεις την μπάλα να σου ρχεται στο πρόσωπο
    μη σκύψεις το κεφάλι, το γκελ που θα κάνει είναι απρόβλεπτο..
    βρες τον τρόπο να την αποκρούσεις στέλνοντας την κατευθείαν
    στο πρόσωπο που σε έβαλε σημάδι..
    αν αξίζει το σετ.. θα βρεθείς να απολαμβάνεις ένα καλό παιχνίδι
    για όσο...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Αν δεν κάνω λάθος και σύμφωνα πάντα με τα γραφόμενά σας, αυτή η ιστορία είναι αφιερωμένη σ' εμένα!
    Μα γιατί;
    Αφού μόνο λεξοτανίλ έχω πάντα στην τσάντα και αυτό κατόπιν οδηγιών του γιατρού μου για να παίρνω μισό σε κρίσεις πανικού ή κρίσεις του θυρεοειδούς, καθότι πάσχουσα από το 1986.
    Άρα μου υπολείπονται ακόμα ένα "λ" και δύο "ζ".
    Ως εκ τούτου, έρχομαι να ρωτήσω: Είστε σίγουρος ότι δικαιούμαι της αφιέρωσης;
    Μήπως πρέπει να περιμένουμε και τα υπόλοιπα γράμματα;
    Εκτός κι αν στην απόφασή σας έπαιξε ρόλο το ρήμα "φοβάμαι".
    Οπότε δικαίως την αξίζω την αφιέρωση!

    Σας ευχαριστώ και σας ασπάζομαι!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αγαπητή δεν το ήξευρα πως τα Λεξοτανίλ κάνουν και για τον θυρεοειδή!
      Μη χειρότερα. Όσο ζει, μαθαίνει κανείς! Οι ευχές μου μαζί σας!

      Διαγραφή
  4. Έτσι, πέτα. Συνέχισε να πετάς.
    Όλο και πιο ψηλά...
    Σε θαυμάζω.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Δημοσίευση σχολίου

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Bye, Bye Miss Orange Pie!

Οι κυρίες στην ακτή

Ήταν μια τέλεια μέρα...