Άρλεκιν (Αμαλία)

Όταν η Αμαλία χώρισε από το Σπύρο ή μάλλον το πιο σωστό είναι, όταν ο Σπύρος χώρισε την Αμαλία, βίωσε το απόλυτο κενό. Λένε πως κάθε χωρισμός είναι ένας μικρός θάνατος, μόνο που στην περίπτωση της Αμαλίας ήταν ένας θάνατος διαρκείας. Ένα χρόνο μετά, που σύμφωνα με τους ψυχολόγους και ψυχιάτρους που σέβονται τον εαυτό τους είναι ένα επαρκές διάστημα θρήνου (ακόμα και για κανονικό θάνατο), η Αμαλία βρισκόταν στην ίδια και χειρότερη κατάσταση με την αρχική αντίδρασή της στο χωρισμό. Ένα άτομο που απλά περιφερόταν σε οικείους χώρους, βάζοντας τα κλάματα σε ανύποπτο χρόνο, κοιτάζοντας αφηρημένα το συν πλην άπειρο, ενώ τρεις φορές πήγε να βάλει φωτιά στο σπίτι, ξεχνώντας το φαγητό στην κουζίνα.
Η Αμαλία που μεγάλωσε σε σπίτι μεγαλοαστικής οικογένειας με το κλασικό τρίπτυχο γαλλικά - μπαλέτο - πιάνο,  στήριξε τη ζωή της σε μια ποιότητα η οποία διακατεχόταν από ένα συγκεκριμένο είδος κουλτούρας. Οι Τέχνες σε κάθε μορφή τους τη συνάρπαζαν, ενημερωνόταν ανελλειπώς για κάθε τι αξιόλογο συνέβαινε στην πόλη και δεν δίσταζε να επισκεφτεί κάθε νέα πρόταση, όσο πρωτοποριακή η εναλλακτική θεωρούνταν. Συνήθως σε αυτές τις επισκέψεις της πήγαινε μόνη της καθώς ο Σπύρος, στην επτάχρονη σχέση τους ουδέποτε συμμερίστηκε τις όποιες καλλιτεχνικές ανησυχίες της.
Ο χωρισμός επέφερε μια αλλαγή, δραστική θα μπορούσε να πει κανείς, στις καλλιτεχνικές αναζητήσεις της Αμαλίας. Στους τοίχους του σπιτιού στην Πατριάρχου Ιωακείμ αντιλάλησαν ήχοι ασμάτων όπως "Οι χωρισμένοι δεν γιορτάζουνε ποτέ", "Γιατί κλαις", "Μα που να πάω", αναγκάζοντας τις σκιές των Μάλερ, Ντονιζέτι, Φίλιπ Γκλας να αποχωρήσουν άτακτα από το σκηνικό αναζητώντας αλλού καταφύγιο. Την ίδια ώρα, τα βιβλία των Μισέλ Ουελμπέκ, Ουμπέρτο Έκο, Ίρβιν Γιάλομ, Μαρσέλ Προυστ, Μίλαν Κούντερα, αντικαταστάθηκαν από μυθιστορήματα όπως "Δυτικά του Πόνου", "Το στρας που δεν ξέχασα", "Γαβριέλα, μια γυναίκα με πάθος", "Διχοτομημένες Καρδιές", "Ο Χριστός περπάτησε στη θάλασσα, εγώ προτιμώ τα σύννεφα" και άλλα τέτοιου είδους λογοτεχνήματα που εξυμνούσαν το πάθος, το λάθος και το κακό συναπάντημα!
Μπορεί ένας χωρισμός να αλλάξει ή έστω να αλλοτριώσει ένα σημαντικό μέρος ενός ανθρώπου που υποφέρει; Αν κρίνουμε την περίπτωση της Αμαλίας, μπορεί. Ο κύκλος της αντιμετώπισε τις νέες της αναζητήσεις μάλλον διασκεδαστικά στην αρχή, ενοχλημένα δε στη συνέχεια. Και σιγά, σιγά άρχισε να την κάνει πέρα. Να απομακρύνεται από μια γυναίκα, το άτιτιουντ της οποίας δεν είχε θέση πλάι σε ένα κοκτέιλ κοσμοπόλιταν, σ' ένα κόσμο αποστειρωμένο από γνήσιο συναίσθημα. Στα γενέθλιά της τραγούδησε το "Μια γυναίκα μόνο ξέρει να σου πει", γεγονός που αποτέλεσε το έναυσμα της διακοπής των σχέσεων με τον κύκλο της. Η Αμαλία ήταν πια εντελώς μόνη.   
Σαν πέρασε λοιπόν ο χρόνος η Αμαλία πέρασε στην αντεπίθεση. Ψωνίζοντας εραστές από το δρόμο, τόσο απλά μη σοκάρεστε, συμβαίνουν αυτά στη ζωή, εραστές από τα μπαρ στα αμέτρητα ξενύχτια της. Σχεδόν κάθε βράδυ είχε και από ένα νέο επιβήτορα ανάμεσα στα πόδια της. Την επόμενη μέρα σπάνια τον θυμόταν βέβαια, γεγονός το οποίο απέδιδε στα σφηνάκια της βότκας και της τεκίλας τα οποία κυλούσαν πια στο κορμί της, αντικαθιστώντας το αίμα της. Σκεφτόταν πως τα αιμοπετάλια του αλκοόλ έκαναν το σώμα της να τρέμει, προσφέροντάς της απλόχερα ενέργεια, σε αντίθεση με εκείνα του αίματος που απλά υπήρχαν για να κυκλοφορούν. "Πάνε κι έρχονται αρχίδια φορτωμένα", συνήθιζε να λέει στους εραστές της την ώρα που έπιναν, δίνοντας μια νέα διάσταση στη φράση "άσπρος πάτος". Εκείνοι πάλι, στην πλειοψηφία τους από ολόκληρη τη φράση συγκρατούσαν τη λέξη αρχίδια και χαμογελούσαν καθώς ήταν πλέον σίγουροι πως το βράδυ θα πηδούσαν. Η γκόμενα τα' θελε!

Και ο Σπύρος δεν γύρισε ποτέ.

Το βράδυ που βρέθηκε με τρεις άνδρες σπίτι της, ήταν εκείνο που η ζωή αποφάσισε να πάρει το τιμόνι από την Αμαλία και να οδηγήσει η ίδια. Δυστυχώς ή ευτυχώς η ζωή οδηγεί επικίνδυνα μερικές φορές και εκείνη η νύχτα ήταν μια από εκείνες τις φορές. Η Αμαλία βιάστηκε επανειλημμένα από τρεις άνδρες που ουσιαστικά δεν ήξεραν τι έκαναν, ήταν όλοι ΤΟΣΟ μεθυσμένοι και τις διαμαρτυρίες της κάποια στιγμή τις εξέλαβαν ως ερωτικό παιχνίδι. Ώρες μετά έφυγαν, αφήνοντας ένα μεγάλο σκουπίδι στη μέση του σαλονιού που είχε τη μορφή γυναίκας. Κάποια στιγμή, το σκουπίδι έδειξε πως διατηρεί ένα είδος ζωής μέσα του, σύρθηκε και τηλεφώνησε στην Αστυνομία. Κατόπιν τηλεφώνησε στο Σπύρο.

Και ο Σπύρος δεν το σήκωσε ποτέ.

Η υπαστυνόμος που ανέλαβε την περίπτωση της Αμαλίας γνώριζε εξ αρχής πως επρόκειτο για μια πολύ δύσκολη περίπτωση. Τη συνόδευσε στο νοσοκομείο όπου έγιναν οι απαραίτητες εξετάσεις όπου όντως αποδείχθηκε η διείσδυση, ωστόσο δεν συνέβαινε το ίδιο και με το βιασμό. Σε περίπτωση που έφτανε αυτή η υπόθεση σε δίκη, αν έφτανε ποτέ, η υπεράσπιση θα έκανε πάρτυ. Η υπαστυνόμος αφού φρόντισε να παρασχεθούν οι πρώτες βοήθειες στην Αμαλία την άφησε να ηρεμήσει και προχώρησε σε περαιτέρω έρευνα. Έκανε αρκετά τηλεφωνήματα, μίλησε με φίλους και γνωστούς της Αμαλίας, όπως επίσης και τη μοναδική ζώσα συγγενή της, την αδελφή της μητέρας της η οποία έμενε στο Λουτράκι. Μετά από ένα πεντάλεπτο διάλογο η θεία είπε...
- Όλα άρχισαν να συμβαίνουν από τότε που σκοτώθηκε ο Σπύρος...
 

Σχόλια

  1. Άρνηση ή τρέλα λατρεμένε; Ή αμφότερα; Ποιος να ξέρει...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Είναι τρόμερο το πόσο δε ξερουμε να διαχειριζόμαστε το θάνατο!

    Ισως πρεπει να αρχιζουμε να δουλευουμε και αυτο το κομμάτι της ζωης...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Δυστυχώς αγαπητή είναι από τις περιπτώσεις που καλείται να τις δουλέψεις όταν σου συμβεί.

      Διαγραφή
  3. Tα αποστειρωμένα συναισθήματα των γνωστών δεν αναγνώρισαν το απόλυτο χάος στο μυαλό της δυστυχισμένης γυναίκας που μπροστά στην ξαφνική απώλεια ένοιωσε αδύναμη να διαχειριστεί την συνέχεια στην ζωή της. Αντί να την βοηθήσουν ουσιαστικά την άφησαν ολομόναχη, χαμένη στις ψευδαισθήσεις της με ολέθρια τελικά αποτελέσματα! Μια τραγική γυναίκα που μέσα από την στροφή που έκανε γυρίζοντας την πλάτη στην κουλτούρα και στην παιδεία της ούρλιαζε για την βοήθεια που δεν της δόθηκε!

    Πολύ όμορφα δουλεμένο διήγημα !!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Αμαλία μου...η απέραντη αίσθηση του μάταιου και της μοναξιάς μετά από σημαντική απώλεια αποτελεί σκληρή, τραχιά πραγματικότητα... Ναι, δύσκολο να βρεθεί το "μέτρο" μέσα μας κάποιες φορές! Ιδίως όταν με κάποιο τρόπο απλώνουμε το χέρι για βοήθεια και πιάνουμε το κενό...

    Σκέφτομαι ότι, στις ζωές μας υπάρχουν κομβικά σημεία.
    Η διαφορά ανάμεσα στο "πέφτω" και το "σηκώνομαι" έγκειται στην ειλικρινή ανθρώπινη επαφή, γιατί απλώς τέτοιες περιόδους δεν μπορούμε να τα καταφέρουμε μόνοι μας... Είναι απλό και ανθρώπινο...

    Δεν έχει νόημα να σου πω ότι, οι άνθρωποι που έφυγαν από την ζωή σου μάλλον δεν υπήρξαν ποτέ ουσιαστικά...
    Δεν έχει νόημα να σου πω ότι, όταν παίρνουμε λάθος δρόμο, η ίδια η ζωή, μας αρχίζει στα χαστούκια, μόνο που είναι απαλά στην αρχή και δεν δίνουμε σημασία ώσπου να έρθει εκείνο το άγριο...
    Δεν έχει νόημα φυσικά να σου πω ότι πονάς... Παντού πονάς!
    Νόημα έχει και είχε να επουλωθεί η ψυχή σου.
    Είσαι πιο δυνατή από ότι νομίζεις !

    Υ.Γ. συνεχίζει να με εκπλήσσει το μουσικό επιστέγασμα του λόγου σας αγαπητέ Αρμάντ !!! πολύ ευχάριστα :)
    Σας το έχω πει ;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σείριε θαρρώ πως κάθε άνθρωπος έχει το δικό του "ταβάνι". Το πόσο δυνατός είναι, αν είναι, καλείται να το ανακαλύψει μόνος / μόνη. Σας ευχαριστώ!

      Διαγραφή
  5. Η Αμαλία απορρίφθηκε και απέρριψε και τον εαυτό της

    αυτό συμβαίνει είτε από χαμηλή αυτοεκτίμηση
    είτε από μεγάλες προσδοκίες και αυξημένη ευαισθησία,
    σκέφτομαι.. είτε από οτιδήποτε που μπορείς να προσθέσεις..

    η ουσία είναι πως χωρίς πνευματικό, ψυχικό δεσμό
    δεν κρατάν στο χρόνο οι σχέσεις
    ο έρωτας έρχεται και παρέρχεται
    ή τον ζεις χωρίς αύριο συνειδητοποιημένα
    ή εκκινάς για τη μεγάλη στράτα της αγάπης

    που όμως είναι δύσκολη
    και απαιτεί την ευθύνη του ενα και από τους δύο

    ο Σπύρος δεν σκοτώθηκε, απλά πέθανε..

    όμως στην αληθινή αγάπη δεν υπάρχουν θύματα,
    μονάχα νικητές :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σκοτώθηκε, πέθανε. Η διαφορά; Η απουσία παραμένει ίδια. Και χρειάζεται χρόνος για να αντιληφθείς ΑΝ αντιληφθείς ότι η ζωή συνεχίζεται...

      Διαγραφή
    2. Φυσικά και υπάρχει διαφορά
      ο Θεός πέθανε είπε ο Νίτσε
      και εννοούσε μέσα μας..

      Φυσικά και χρειάζεται χρόνος..
      όμως η Αγάπη δικαιούται να πονά
      μόνο σαν σκοτώνεται, όταν πεθαίνει,
      οφείλει να ανασταίνεται
      αν θέλει να παραμείνει καθάρια ενέργεια
      και όχι εγκλωβισμένο στοιχειό
      των ανθρώπινων Εγώ μας.

      Καληνύχτα. :)

      Διαγραφή
  6. Θα μπορούσα να καταθέσω προσωπικές εμπειρίες και περί απωλείας και περί αντιμετωπίσεων από φιλικό και οικογενειακό περιβάλλον, αλλά είναι Σάββατο πρωί και έχω να κάνω μποτέ γιατί θα βγω το βράδυ.
    Καλή σας ημέρα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Ανατριχίλα...

    Ενσταση: Oταν ένας άντρας είναι ΤΟΣΟ μεθυσμένος δε μπορεί όχι να βιάσει ... αλλα ούτε και να έχει στύση.

    Καλή σας νύχτα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Ενίοτε ναι Λιακάδα. Ενίοτε όχι. Ορισμένες φορές η ορμή αυτή είναι τόσο δυνατή που ξεπερνά κάθε τι στον κόσμο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Δημοσίευση σχολίου

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Bye, Bye Miss Orange Pie!

Οι κυρίες στην ακτή

Ήταν μια τέλεια μέρα...