Ανν Μπάνκροφτ (Κασσιανή)

Πάτησε το στοπ στο dvd και η οθόνη της τηλεόρασης έγινε μπλε. Έγειρε το κεφάλι της στην πολυθρόνα, έγλειψε τα χείλη της που είχαν ξεραθεί και αναστέναξε. Ήταν από εκείνους τους αναστεναγμούς που προκαλούν την απορία στον άλλο και τον ωθούν να σε ρωτήσει "τι έχεις". Κι έτσι ίσως θα γινόταν αν υπήρχε και κάποιος άλλος στο δωμάτιο. Αλλά η Κασσιανή ήταν μόνη. Καιρό τώρα.
Ήταν αμέτρητες οι φορές που είχε δει την ίδια σκηνή στην οθόνη. Η ταινία βρισκόταν μόνιμα μέσα στο dvd, δεν έβγαινε ποτέ. Επρόκειτο για την ίδια τρίλεπτη σκηνή στην οποία η Ανν Μπάνκροφτ έβαζε το χέρι του πιτσιρικά στο στήθος της και τον ρωτούσε τι είχε εκεί. "Το στήθος σας", απαντούσε ο μικρός Πιπ και η Μπάνκροφτ ως αυθεντική drama queen που ήταν, τον διόρθωνε, "my heart. It's my heart. It is broken". Αυτό ήταν το καλύτερο σημείο της ταινίας για την Κασσιανή, η παραδοχή της ερωτικής απογοήτευσης μιας γηραιάς κυρίας που έζησε πολλά και που έχασε ακόμα πιο πολλά και που παρ' όλα αυτά έβρισκε το κουράγιο ή την αδυναμία, να εκλιπαρεί, να σταματήσει ο πόνος, να κλείσει η πληγή, να ηρεμήσει η σπασμένη της καρδιά.
Εκεί τελείωνε η σκηνή υπό τους ήχους του Besame Mucho, ενός τραγουδιού που αποτελούσε το εφαλτήριο των αναφιλητών της Κασσιανής καθώς της μούσκευαν πρόσωπο και δάχτυλα, εκείνα τα δάχτυλα που κάποτε άγγιζαν ένα ανδρικό κορμί, ζωγράφιζαν πάνω του αδιόρατα σχέδια, εμπνευσμένα από το πάθος  και τον έρωτα, σημάδια που κατάφερε τελικά να τα σβήσει ο χρόνος, σαν εκείνο το κορμί το λατρεμένο χώθηκε και χάθηκε στη γη, στα πιο βαθιά της έγκατα, σ' ανήλιαγα σκοτάδια, σε.....
- Αααααααααααααααααα
Η Κασσιανή έπνιξε το θρήνο της εκείνο το βράδυ χώνοντας τα ίδια δάχτυλα στο στόμα της ακόμα μια φορά.

Η Κασσιανή είναι 55 ετών. Διευθύντρια σε μια υπηρεσία του Δημοσίου. Μπορείς να την πεις καλοβαλμένη, με κάποια κιλά παραπάνω από το κανονικό αλλά αυτό ανήκει στη σφαίρα του αναμενόμενου. Τουλάχιστον αυτό υποστηρίζουν οι υφιστάμενοί της οι οποίοι νοιώθουν μάλλον ουδέτερα απέναντί της. Βέβαια, στατιστικά υπάρχουν αυτοί που δεν την συμπαθούν καθόλου και τη θεωρούν στριφνή και φαντασμένη, κάποιοι ελάχιστοι που πιστεύουν πως έχει περάσει πολλά στη ζωή της και αυτό φαίνεται στο πρόσωπό της, ένας - δυο το πολύ που δείχνουν να τη συμπαθούν, ενώ για την πλειοψηφία η Κασσιανή είναι απλά άλλη μια διευθύντρια. Λιγομίλητη, με το δικό της τρόπο να επιβάλλεται, εκείνον της σιωπής και της επιλεκτικής  αντιπαράθεσης - πάντα σε χαμηλούς τόνους - και το κυριότερο με τον αέρα της. Πρόκειται άραγε για έναν αέρα επίγνωσης; Εμπειρίας; Έναν αέρα ανωτερότητας; Πολλά θα μπορούσε να πει κανείς και να λαθέψει. Ή να βρει το σωστό. Κανείς όμως δεν θα μάθει ποτέ πραγματικά περί τίνος πρόκειται, καθώς η Κασσιανή δεν διατηρεί καμία επαφή εκτός εργασίας με άτομα από τη δουλειά της. 

Είναι βράδυ και το κουδούνι στο σπίτι της Κασσιανής χτυπάει δύο φορές. Ντυμένη όπως επέστρεψε από τη δουλειά της, φούστα και μπλούζα, ανοίγει το θυροτηλέφωνο και κοιτάζει στην κάμερα. "Ποιος είναι" ρωτάει, παίρνει μια απάντηση που δεν δυνάμεθα να ακούσουμε και ανοίγει.
Τρία λεπτά μετά στην εξώπορτά της στέκεται ένας νέος άνδρας, γύρω στα 25, με μακριά μαλλιά, σκουλαρίκι στο αυτί, ντυμένος όπως τα άτομα σε αυτή την ηλικία με αντικειμενικά όμορφο πρόσωπο και σώμα. Την Κασσιανή μάλλον την αφήνει αδιάφορη.
- Σε λένε;
- Βασίλη. Με στέλνει ο...
- Ναι, μου το είπες αυτό πριν.
- Οκ...
- Έλα στο σαλόνι.

Μπαίνουν στο σαλόνι και ο 25χρονος περιεργάζεται τους πίνακες στους τοίχους που δείχνουν να έχουν μια κάποια αξία, τα έπιπλα αντίκες που αποπνέουν μια αύρα αρχοντιάς και μεγαλοσύνης, το παχύ χαλί στα πόδια του και στο τέλος την ίδια που κάθεται στην πολυθρόνα της. Το δωμάτιο φωτίζεται απαλά από ένα χαμηλό πορτατίφ που βρίσκεται πάνω σ΄ ένα τραπεζάκι δίπλα στην πολυθρόνα.
- Μπορείς να γδυθείς.
- Τι... έτσι;
- Τι εννοείς έτσι; Δεν σου εξήγησαν;
- Ναι, οκ, απλά το περίμενα κάπως αλλιώς.
- Αυτό είναι. Αν συμφωνείς το κάνεις. Αλλιώς φύγε.
- Ναι...
- Τι σημαίνει ναι; Θα μείνεις ή θα φύγεις;

Αντί να της απαντήσει αρχίζει να βγάζει τα ρούχα του. Για κάποιες στιγμές σταματάει και ρίχνει ματιές στη γυναίκα που κάθεται ατάραχη και τον κοιτάζει να μένει με ένα ρούχο λιγότερο κάθε φορά. Στο τέλος στέκεται όρθιος εμπρός της. Ένα σφριγηλό, νεανικό κορμί, ξυρισμένο εντελώς, με ένα πέος μαραμένο να πέφτει ανάμεσα στα πόδια του. Στέκεται ακίνητος.
Η Κασσιανή σηκώνεται, τον πλησιάζει και τον κοιτάζει από την κορυφή ως τα νύχια με ένα επιτιμητικό βλέμμα. "Δείξε μου την ταυτότητά σου", λέει σπάζοντας την περίεργη σιωπή που ακολούθησε το ξεγύμνωμα.
Εκείνος, σκύβει, παίρνει το παντελόνι του από κάτω, βρίσκει σε αυτό το πορτοφόλι του, το ανοίγει, βγάζει την ταυτότητα και την προσφέρει στο απλωμένο χέρι της. Εκείνη την κοιτάζει για μερικά δευτερόλεπτα και την επιστρέφει.
Με μια κίνηση τον πλησιάζει και το χέρι της χουφτώνει τα αρχίδια του. Εκείνος ανατριχιάζει ελαφρά μα διατηρεί την ακίνητη στάση του. Αισθάνεται την παλάμη της γυναίκας ιδρωμένη, να τα ζυγίζει, να τα παίζει απαλά λες και μπορεί να αισθανθεί με το άγγιγμα το βάρος τους. Το παράξενο τούτο χάιδεμα ορθώνει το πέος του σιγά, σιγά, σαν ένα ζώο που αγουροξυπνάει από το λήθαργό του.
- Ξεκίνα.
Ο άνδρας ξέρει τι πρέπει να κάνει. Έχει ενημερωθεί πριν φτάσει σε αυτό το σπίτι, πριν καν χτυπήσει το κουδούνι. Το χέρι του πάει στο όργανό του και αρχίζει να το χαιδεύει. Έχει κλείσει τα μάτια τώρα, στέκεται στη μέση του σαλονιού με τη γυναίκα να εξερευνεί τ' αχαμνά του την ώρα που εκείνος με παλινδρομικές κινήσεις μεγαλώνει το πέος του στο χέρι του. Δεν αργεί η ώρα που αρχίζει να βογγάει, χαμένος σε φαντασιώσεις που κατακτούν βίαια το μυαλό του.
Σαν ο ερεθισμός του είναι πια έκδηλος, η Κασσιανή τον αφήνει, πλησιάζει την τηλεόραση, την ανοίγει μαζί με το dvd και ξαναβάζει την ταινία να παίξει. Παίρνει το τηλεκοντρόλ στο χέρι της, πατά το play στη σκηνή που η Ανν Μπάνκροφτ χορεύει ολομόναχη μέσα στο στοιχειωμένο σπίτι το Besame Mucho, μπροστά στα μάτια του έκπληκτου πιτσιρικά. Η Κασσιανή πλησιάζει ξανά το 25χρονο πουλάρι, από μπροστά αυτή τη φορά. Εκείνος αυνανίζεται όλο και πιο γρήγορα, πηδώντας με το μυαλό του ζουμερά αιδοία και ροδαλά χείλη. Μια χροιά πόθου και πονεμένης ηδονής διαγράφεται στο πρόσωπό του και πια η Κασσιανή είναι σίγουρη πως η ώρα που περιμένει να΄ ρθει είναι κοντά.  Κλείνει και εκείνη τα μάτια, πετάει το τηλεκοντρόλ από το χέρι και περιμένει.
Το καυτό σπέρμα εκτινάσσεται στην μπλούζα και στη φούστα της. Παχύρευστο και λευκό πέφτει πάνω στο ύφασμα και διαλύεται σε μικροσκοπικά ρυάκια που τρέχουν πάνω του. Ο άνδρας σπαράζει μπροστά της καθώς αρπάζει τη ζωή από μέσα του και την πετάει πάνω της. Με μια κίνηση εκείνη πιάνει το χέρι του, που κολλάει από το ζεστό ακόμα σπέρμα και το βάζει στο στήθος της.
- Τι έχω εδώ;
Εκείνος λαχανιασμένος ακόμα, ανοίγει τα μάτια και αναρωτιέται αν άκουσε καλά.
- ΤΙ ΕΧΩ ΕΔΩ;;;;
- Βυζιά. Συγγνώμη, στήθος.
- Άντρας! Άλλος ένας γαμημένος άντρας! Εδώ καριόλη, έχω την καρδιά μου! Η καρδιά μου είναι. Και είναι ραγισμένη...
Ο άνδρας τη βλέπει να λέει αυτά τα λόγια καθώς τα μάτια της θολώνουν απ' τα δάκρυα. Τα χείλη της τρέμουν καθώς σαν άλλη κορυφαία σε χορό αρχαίας τραγωδίας, παραληρεί για το ράγισμα της καρδιάς της. Την πληγή που δεν έκλεισε ποτέ.       
Του ζητά να ντυθεί και να της αδειάσει τη γωνιά. Έχει ήδη βγει από το σαλόνι σαν εκείνος αποσβολωμένος από την εμπειρία και την κατάληξή της, ντύνεται σαν μεθυσμένος, κοιτάζει γύρω του λες και αόρατα μάτια τον παρακολουθούν και τα νοιώθει καρφωμένα πάνω του και με διστακτικά βήματα πλησιάζει την εξώπορτα. Φεύγει. 

- Ρε συ Γιώργο, είναι τρελή αυτή. Δεν υπάρχει περίπτωση να ξαναπάω. Ανατρίχιασα ολόκληρος εκεί μέσα.
- Έλα ρε. Μια χαρά τα πήγες. Της άρεσες κιόλας. Σε ζήτησε και για την άλλη εβδομάδα.
- Όχι ρε. Στείλε άλλον. Δεν μπορώ!
- Μην είσαι μαλάκας. Πληρώνει καλά. Και στην τελική δεν την γάμησες. Πας, τον παίζεις και πληρώνεσαι. Μην τρελαθούμε τώρα Βασιλάκη. Κάνεις την πλακίτσα σου και κονομάς μια χαρά.
- Ρε συ Γιώργο, μου ζήτησε ταυτότητα!
- Για να δει αν είσαι 25. Έχει κόλλημα με την ηλικία. Είναι παλιά πελάτισσα όμως. Χρόνια τώρα. Το αφεντικό της κάνει τα χατήρια.
- Εγώ σου λέω... ένοιωσα κάπως. Ρε συ, τι μαλακίες είναι αυτές;
- Είπαμε χαλάρωσε. Ο πελάτης έχει βίτσια και πληρώνει. Προτιμάς τον κωλόγερο τον μόδιστρο, μαλάκα;
- Μαλακίες...
- Σωστά. Κάνεις. Κόψτες λοιπόν. Η τύπισσα δεν ξέρω, κάτι έχει ακουστεί από τ' αφεντικό, χήρα ήταν, ζωντοχήρα, θα σε γελάσω. Μικρότερός της εκείνος, ήρθε και τη χτύπησε ο έρωτας κατακούτελα. Και κάποια στιγμή αυτός πηδήχτηκε με την κόρη της από το γάμο της μ' ένα μεγαλοδικηγόρο. Τα έφτιαξε μαζί της, τέλος πάντων. Το θέμα είναι ότι πηδούσε και τις δύο ο τύπος. Και κάπως το έμαθε η κόρη και αυτοκτόνησε. Κρεμάστηκε ή κάτι τέτοιο. Εντάξει, είχε τρελή πετριά και εκείνη από πριν. Σαν τη μάνα της καλή ώρα. Κάποιοι είπαν ότι έκανε και κόκα από μικρή. Τώρα μπορεί όλα αυτά να είναι και μαλακίες του κόσμου. Φήμες, κουτσομπολιά, ξέρω γω;
- Και;
- Δυο μήνες μετά βρήκαν τον τύπο καρφωμένο σ' ένα στενό στην πλατεία Βάθη. Με καρφιά μαλάκα, σαν το Χριστό. Ανοιγμένος με μπλακ εντ ντέκερ. Μέχρι και στο πουλί τον είχαν καρφώσει. Γάμησέ τα. Γράφανε οι εφημερίδες για μέρες.
Ο Βασίλης ασυναίσθητα έπιασε το πουλί του κι έπαψε να ρωτάει.
- Την άλλη εβδομάδα φιλαράκι. Θα πας...
  

Σχόλια

  1. Μπήκα και εγώ στον κόσμο του Ray! Καλή μου αρχή με το πρώτο μου ανάγνωσμα! Ομολογώ ότι το διάβασα απνευστί. Σε ευχαριστώ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Και ενώ διαβάζοντας τον τίτλο αυτομάτως μου ήλθε στο νου το τραγούδι που στο ρεφραίν του λέει:
    "Κασιανή Κασιανή, Κασιανή Κασιανή από την Καισαριανή
    Τι το θέλεις πολύ Κασιανή Κασιανή το καλύτερο παιδί;", τελειώνοντας το κείμενο άλλο άσμα ήχησε από το πουθενά στα αυτιά μου.
    Εκείνο που λέει:
    "Έλα να μάθεις στην πλατεία Βάθης
    Έλα να μάθεις, τι ζωή περνώ..."

    Αυτό τώρα, που διάβασα την ιστορία και μου ήλθαν στο μυαλό τραγούδια, εσείς το βρίσκετε φυσιολογικό; Βέβαια δεν είναι και τελείως άσχετα τα άσματα με το κείμενο. Τουλάχιστον όσον αφορά το όνομα της ηρωίδας καθώς και της πλατείας.

    Παρεμπιπτόντως, δεν θα ήθελα επ' ουδενί να βρίσκομαι στην θέση του Βασίλη!

    ΥΓ. Άρρωστη και τραγική ιστορία. Μου άρεσε!
    Εύγε Ρειμόντ Αρμάντ Με Μαγιό!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αθηνά, ΟΛΑ είναι φυσιολογικά αγαπητή μου. Ένα κείμενο στον κάθε άνθρωπο βγάζει διαφορετικά πράγματα. Η μεγαλύτερη ικανοποίηση που μπορώ να πάρω είναι αυτή της αρεσκείας σας στο κείμενό μου. Σας ευχαριστώ.

      Διαγραφή
  3. Άλα η μανδάμ! Βιτσιόζα και με υποψία δολοφόνου, με το ηλεκτρικό τρυπάνι...
    Δεν σιγουρεύτηκα πάντως πως "Αυτή τον σταύρωσε"!
    Όσο για το Βασιλάκη, μάλλον ευνουχίστηκε στον ανθό της νιότης του. (Μήπως σας μυρίζει τίποτε κακά;)
    Σκοτεινό...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλέ μου Dimiscon είδατε εκπλήξεις που έχει η ζωή. Το ποιος τον σταύρωσε εδώ που τα λέμε λίγη σημασία έχει. Κακά; Μόνο κακά; Γυναίκα που ευνουχίζει; Ούτε στο χειρότερο εχθρό σου!
      Ευχαριστώ.

      Διαγραφή
  4. Αγαπητέ Αρμάντ , από τις ηλιαχτίδες της Νάπολης μας μεταφέρατε στα σκοτάδια της ψυχής… Το ότι χαρακτηρίστηκε ως άβυσσος δεν είναι τυχαίο , ούτε ότι η άβυσσος στη σκέψη μας έχει για να μη πω πάντα, συνήθως λοιπόν, μελανά χρώματα. Που να φτάσει το φως σε τέτοια βάθη. Πώς να νικήσει το σκοτάδι !

    Συντρίβει η ζωή ;
    Θα χαμογελούσε πικρά η Κασσιανή… Θα έλεγε ίσως κάτι… όπως το ότι , ναι, το θύμα μπορεί να μετατραπεί σε θύτη και το αντίστροφο… Θα μουρμούριζε ίσως ακόμη σχετικά με το ότι, εν δυνάμει όλοι είμαστε δολοφόνοι αλλά και αυτόχειρες…
    Δεν είναι βέβαια απαραίτητο να δεχθούμε κυριολεκτικά τα λόγια της… Υπάρχουν ποικίλες οπτικές…
    Θα έπνιγε ίσως μέσα της λόγια όπως , δεν ήξερα, δεν το ήθελα… Ποιος ξέρει…
    Τι να πεις σε αυτή την γυναίκα τελικά… Τι να της πεις έτσι ώστε να ακούσει…

    Τι να πεις και στον Βασιλάκη που επέλεξε να αναλώσει την ύπαρξή του ως κρέας , σφάγιο στο κρεοπωλείο της στρεβλής ηδονής…
    Σκέφτομαι ότι όταν δεν αντέχουμε τον πόνο, εφευρίσκουμε κάποιον άλλο πιο δυνατό, Εφευρίσκουμε και για τους άλλους…έτσι να έχουμε παρέα στο ουρλιαχτό μας…

    Συντρίβει η ζωή ;
    Δεν θα ήθελα να δεχθώ ότι η συντριβή είναι μία από τις προθέσεις της…

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σείριε τα σχόλιά σας είναι τόσο αναλυτικά (πράγμα που το χαίρομαι) και με κάνουν να νοιώθω μεγαλύτερη "ευθύνη" απέναντι στους αναγνώστες αναφορικά με το τι γράφω. Σας ευχαριστώ πάρα πολύ.

      ΥΓ. Άλλες οι βουλές της ζωής και άλλες των ανθρώπων!

      Διαγραφή
    2. χαρά μου που το χαίρεστε Αρμάντ… !
      έτσι όλοι είμαστε χαρούμενοι και αυτό εκπληρώνει ένα ζητούμενο…:)
      εγώ σας ευχαριστώ !

      Διαγραφή
  5. Πάντα ονειρευόμουν ένα 25χρονο gogo boy.
    Ή έστω ένα toy boy, βρε αδερφέ!...

    (τώρα θα με ρίξουν στην πυρά οι αναλυτές σας...)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Οι αναλυτές μου είναι άνθρωποι με κατανόηση αγαπητή Theorema. Και σεις διαβολεμένα διεστραμμένη πράγμα το οποίο λατρεύω πάνω σας!!!

      Τα φιλιά μου!

      Διαγραφή
  6. Αν και με άγγιξε η ιστορία λατρεμένε (φυσικά και με άγγιξε, η διαστροφή τόσο όμορφα δοσμένη μέσα απ τα λόγια σου δεν θα μπορούσε παρά να με αγγίξει), θα τείνω να συμφωνήσω με την αγαπημένη Theorema διότι η διαστροφή όχι μόνο με αγγίζει αλλά μου αρέσει κιόλας!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Όλα είναι στο μυαλό λατρεία. Όλα εκεί είναι...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Πολυαγαπημένη ταινία για μένα και λατρεμένο το μουσικό soundrack "life in mono" τελεια για ιδιαίτερες στιγμές...

    Ποτέ δε μπορούσα να φανταστώ πως συνδύασε μια τέτοια ταινία με κάτι τόσο διαστροφικό μέχρι που διάβασα το τέλος...



    Υ.Γ. Σε ρώτησα κάτι για την πρόσκληση στο Google + και απάντηση δεν πήρα...

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Δημοσίευση σχολίου

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Ο άνδρας που... (Λία IV)

Η Τελευταία Μέρα (Δήμητρα)

ΑΛΛΑΓΗ